Darmowa dostawa od 199,00 zł
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Bądź odpowiedzialny, zabezpieczaj swój rower.

2024-03-26
Bądź odpowiedzialny, zabezpieczaj swój rower.

Wiosna w pełni, słonko grzeje, a ptaszki śpiewają – idealna pora na przejażdżkę rowerową! Ale uwaga, czai się zło! Złodzieje rowerów tylko czekają na moment nieuwagi, by czmychnąć z naszym ukochanym jednośladem. Jak się przed nimi uchronić? Spokojnie, z pomocą tego artykułu Twój rower będzie bezpieczny jak w banku (no, prawie).

Zacznijmy od krótkiej lekcji statystyki. W ubiegłym roku w Polsce skradziono ponad 18 000 rowerów! To tak, jakby codziennie znikało 50 rowerów! Aż strach pomyśleć, co by się stało, gdybyśmy nie mieli naszych wiernych dwukołowców. Na szczęście jest na to sposób – zabezpieczenia!

Wyobraź sobie: wracasz z pracy zmęczony, ale szczęśliwy, że udało Ci się wyrwać na krótką przejażdżkę. Zdejmujesz kask, odpinasz sakwy i nagle… pustka. Roweru nie ma! Zostałeś okradziony! Co gorsza, Twój ukochany rower, ten z którym przeżyłeś tyle wspaniałych chwil, teraz prawdopodobnie jest rozmontowany na części i sprzedawany na czarnym rynku.

Dramat, prawda? Ale nie musi tak być! Stosując odpowiednie zabezpieczenia, możesz znacznie zmniejszyć ryzyko kradzieży. Pamiętaj, złodziej to leniwy człowiek. Nie będzie tracił czasu na rower, który jest solidnie zabezpieczony.

Rodzaje zabezpieczeń rowerowych

Rynek zabezpieczeń rowerowych jest bogaty i różnorodny, co może przyprawić o zawrót głowy. Jak wybrać to najlepsze dla siebie? Z pomocą przychodzi ten rozdział, w którym szczegółowo omówimy dostępne rodzaje zabezpieczeń, ich zalety i wady.

1. U-locki

U-locki to prawdziwi twardziele wśród zabezpieczeń rowerowych. Wykonane z hartowanej stali, odporne na przecięcie i zgniatanie, stanowią nie lada wyzwanie dla złodziei. Ich charakterystyczny kształt litery U ułatwia przypinanie roweru do stałych elementów, takich jak stojaki rowerowe, latarnie czy poręcze.

Zalety:

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa
  • Odporność na przecięcie i zgniatanie
  • Łatwość użycia
  • Względnie kompaktowe rozmiary

Wady:

  • Waga – U-locki mogą być dość ciężkie
  • Cena – zazwyczaj droższe niż inne rodzaje zabezpieczeń
  • Nieporęczność – mogą utrudniać transport roweru

2. Łańcuchy

Łańcuchy rowerowe to kolejny popularny rodzaj zabezpieczenia. Wykonane z ogniw stalowych, oferują dużą elastyczność, co pozwala na przypinanie roweru do różnych elementów, np. do drzew czy znaków drogowych. Łańcuchy są dostępne w różnych grubościach i długościach, co pozwala na dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb.

Zalety:

  • Duża elastyczność
  • Możliwość dopasowania do różnych elementów
  • Dostępne w różnych wariantach cenowych

Wady:

  • Mniejsza odporność na przecięcie niż U-locki
  • Ciężar i nieporęczność
  • Ryzyko porysowania ramy roweru

3. Linki stalowe

Linki stalowe to lekka i poręczna alternatywa dla łańcuchów i U-locków. Wykonane z plecionych stalowych linek, są łatwe do transportu i nie obciążają roweru. Niestety, ich odporność na przecięcie jest zdecydowanie niższa niż w przypadku innych typów zabezpieczeń.

Zalety:

  • Lekkość i poręczność
  • Łatwość transportu
  • Niska cena

Wady:

  • Niska odporność na przecięcie
  • Niewystarczające zabezpieczenie w przypadku dużego ryzyka kradzieży

4. Zabezpieczenia z płaskowników

Zabezpieczenia z płaskowników to rodzaj zapięcia, który łączy w sobie cechy U-locka i łańcucha. Wykonane z płaskich stalowych elementów, są odporne na przecięcie i oferują dużą elastyczność. Zabezpieczenia te są dostępne w różnych rozmiarach i wariantach, co pozwala na dopasowanie ich do różnych typów rowerów.

Zalety:

  • Wysoki poziom bezpieczeństwa
  • Odporność na przecięcie
  • Duża elastyczność
  • Możliwość dopasowania do różnych typów rowerów

Wady:

  • Waga – zabezpieczenia z płaskowników mogą być dość ciężkie
  • Cena – zazwyczaj droższe niż linki stalowe

5. Alarmy

Alarmy rowerowe to dodatkowe zabezpieczenie, które może odstraszyć złodzieja. Działają na zasadzie wydawania głośnego dźwięku po wykryciu ruchu lub próby sforsowania zabezpieczenia.

Zalety:

  • Mogą odstraszyć złodzieja
  • Stanowią dodatkowe zabezpieczenie

Wady:

  • Mogą być fałszywe alarmy
  • Nie są niezawodne
  • Wymagają zasilania bateriami

Zabezpieczenie roweru – kluczowy element ochrony przed kradzieżą

1. Analiza czynników determinujących wybór zabezpieczenia:

  • Typ roweru: Wartość i konstrukcja roweru determinują poziom bezpieczeństwa, jakiego wymaga. Droższe modele i te wykonane z lekkich materiałów wymagają mocniejszych zabezpieczeń.
  • Sposób użytkowania: Częstotliwość i miejsce parkowania roweru (np. garaż, miejsce publiczne) determinują poziom ryzyka kradzieży i wpływają na wybór odpowiedniego zabezpieczenia.
  • Poziom ryzyka kradzieży: Lokalizacja i statystyki kradzieży rowerów w danym obszarze determinują poziom bezpieczeństwa, jaki powinno zapewniać zabezpieczenie.
  • Indywidualne preferencje: Należy wziąć pod uwagę preferencje użytkownika co do wagi, poręczności i ceny zabezpieczenia, szukając balansu między komfortem użytkowania a bezpieczeństwem.

2. Przegląd dostępnych typów zabezpieczeń:

  • U-locki: Oferują wysoki poziom bezpieczeństwa i odporność na przecięcie, ale są ciężkie i nieporęczne. Idealne do codziennego użytku.
  • Łańcuchy: Wyróżniają się elastycznością w dopasowaniu do różnych elementów, ale ustępują U-lockom pod względem bezpieczeństwa. Mogą rysować ramę roweru.
  • Linki stalowe: Lekkie i poręczne, ale najmniej bezpieczne. Nadają się do krótkich postojów w bezpiecznych miejscach.
  • Zabezpieczenia z płaskowników: Łączą zalety U-locków i łańcuchów, oferując wysoką odporność na przecięcie i elastyczność.
  • Alarmy: Stanowią dodatkowe zabezpieczenie, które może odstraszyć złodzieja, ale nie są niezawodne i wymagają zasilania.

3. Zalecenia i wskazówki:

  • Stosowanie co najmniej dwóch różnych typów zabezpieczeń znacząco utrudnia kradzież.
  • Wybór produktów renomowanych marek gwarantuje wysoką jakość wykonania i odporność na atak.
  • Rejestracja roweru w bazie danych ułatwia identyfikację w razie kradzieży.
  • Parkowanie roweru w bezpiecznym, dobrze oświetlonym i uczęszczanym miejscu minimalizuje ryzyko kradzieży.
  • Unikanie pozostawiania roweru bez nadzoru, nawet na krótki czas, eliminuje łatwe możliwości kradzieży.

Twój rower – Twoja odpowiedzialność!

Kradzież roweru to nie tylko strata materialna, ale też ogromny stres i frustracja. Nie pozwól, by to spotkało Ciebie!

Zabezpieczenie roweru to nie fanaberia, a konieczność! Inwestycja w solidne zabezpieczenie to:

  • Spokój ducha: Nie musisz martwić się o swój rower, gdy jesteś poza domem.
  • Oszczędność: Naprawa lub zakup nowego roweru to duży wydatek.
  • Satysfakcja: Dbanie o bezpieczeństwo swojego roweru to wyraz odpowiedzialności.
Pokaż więcej wpisów z Marzec 2024

Polecane

Zapięcie ABUS Bordo Alarm 6000KA/120

Zapięcie ABUS Bordo Alarm 6000KA/120

720,00 zł brutto/1szt.Najniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki 720,00 zł/1szt.Cena regularna 850,00 zł brutto/1szt.
Zapięcie ABUS Catena 6806K/85

Zapięcie ABUS Catena 6806K/85

190,00 zł brutto/1szt.
Zapięcie rowerowe ABUS 3506K

Zapięcie rowerowe ABUS 3506K

49,00 zł - 60,00 zł brutto/1szt.
Zapięcie rowerowe ABUS 3506C

Zapięcie rowerowe ABUS 3506C

47,00 zł brutto/1szt.
Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 25 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-20
Bardzo fajny produkt, szybka realizacja dot Bontager flash RT
2024-04-03
Generalnie jest OK, acz nie brakuje pewnych ale. Sama transakcja, czyli wybór roweru i pobranie pieniędzy z konta poszły świetnie. Problemy zaczęły się przy dostawie - przy czym nie jestem w stanie określić, czy były one Waszą winą, czy winą kuriera (DPD). Paczka z rowerem dotarła do Bydgoszczy zgodnie z zapowiedzią w piątek, ale od razu rano zadzwoniła pani z DPD, że waga przesyłki jest określona jako... 0,01 kg. Poinformowałem Was o tym, stwierdziliście, że są problemy z DPD. OK. Ponieważ tego dnia nie mogłem odebrać roweru osobiście, umówiłem się, że maszyna wróći do punktu głównego DPD, tam poprawią dokumentację i dostarczą mi go po weekendzie. Oczywiście w poniedziałek okazało się, że rower trafił znowu do tego samego punktu z tą samą wagą, czyli DPD przez weekend prawdopodobnie nie zrobiło nic. Musiałem więc ostatecznie jechać po niego sam. Ale w końcu go mam. Co prawda wbrew temu, co napisaliście mi w odpowiedzi na pytanie, czy rowery dostarczacie złożone – "wystarczy przykręcić przednie koło i można jechać" – trzeba było jeszcze przykręcić pedały, kierownicę i siodło, ale to drobiazg. Kolejną rzeczą, na którą zwróciłem uwagę, jest to, że zamiast wymienionej w specyfikacji korby Shimano Deore FC-M6100, 12-speed, 32 jest korba eThirteen – jestem laikiem rowerowym, nie wiem, czy ta korba jest gorsza czy lepsza od Shimano, widzę tylko, że jest niezgodna z podawaną przez Was specyfikacją, co budzi we mnie pewne wątpliwości. Ostatnia sprawa: nie wiem, w jakim stopniu zajmujecie się regulacją wysyłanych przez Was rowerów, w moim przerzutki przeskakują, hałasują na niektórych zębatkach, czyli tak czy tak czeka mnie dodatkowa regulacja. A poza tym... rower jest zaje...sty!!! Ostatniego górala miałem z 25 lat temu, potem ujeżdżałem głównie rowery trekkingowe, ten Focus to jest poezja (pomijając niedoregulowane przerzutki). On nie jedzie, on płynie, po prostu rewelacja. Jestem bardzo zadowolony. Dziękuję i pozdrawiam.
pixel